‘Wij zitten mede dankzij Verheul in ons droomhuis’

SCHAGERBRUG- Soms komen dromen uit, zo zingt Marco Borsato nog altijd regelmatig. Kim Kerdijk kan er uit eigen ervaring over meepraten. De mooiste droom die uitkwam was de geboorte van de nu driejarige dochter Julie-Claire, maar de nieuwe woning in Schagerbrug die ze met partner Tino betrok in januari van dit jaar staat met stip op twee. “Ik heb er altijd van gedroomd in een grote woning in jaren dertig stijl te leven”, vertelt de 28-jarige organisatiewetenschapper. Haar man Tino (41), die mede-eigenaar is van het bedrijf Druktemaker Media, een bloeiende onderneming in media en reclame, zag naar eigen zeggen het gehele aankoopproces ‘als in een film voorbij trekken’. ,,Het voelde goed en het was goed en daar heeft Verheul een belangrijke rol in gespeeld.”

Tino Kerdijk kwam in contact met Verheul na de opening van het kantoor in Julianadorp vorig jaar. ,,Wij interviewden algemeen directeur André Vendrig voor ons Helderse Ondernemers Verenigingsmagazine ‘Samen!’ De klik was er meteen, maar dat wil niet zeggen dat er gelijk gesproken werd over de aankoop van een nieuwe woning. Het besef dat er op dat gebied mogelijkheden lagen, groeide langzamerhand bij mij en Kim, omdat wij allebei een bloeiend bedrijf hebben. Na een interview met hypotheekadviseur Jacco Tijsen voor ‘Samen!’ begon het echt te kriebelen. Tijsen vertelde in dat interview over meer over de lage hypotheekrente en dat het nu echt tijd was om een woning te kopen, omdat de prijzen nog relatief laag waren.”

De Kerdijks gingen vervolgens een gesprek met Jacco aan om de mogelijkheden te inventariseren. ,,We woonden op zich prima in Hippolytushoef”, vertelt Kim. ,,Tino en ik zijn er opgegroeid, dus je bent dichtbij familie en vrienden.” Haar man vult aan: ,,Het is er bijvoorbeeld prachtig om met de honden over de dijk te lopen, maar feit is wel dat we daar een huurhuis hadden. Het behoeft geen toelichting dat, nu de crisis voorbij is, het loont om te kopen als dat mogelijk is.”

Meer stedelijke omgeving

De voorkeur van Kim en Tino ging daarbij uit naar Schagen, omdat ze graag in een wat meer stedelijke omgeving wilden wonen. ,,Maar we konden in Schagen niets vinden wat bij ons paste”, verklaart Kim. ,,De woningen waren te klein, te groot of niet naar onze stijl qua look & feel. Vervolgens wees mijn vader erop dat er mooie woningen in de directe omgeving van Schagen waren. Hij zag vervolgens deze woning in Schagerbrug staan. Ik was gelijk verkocht. Dit was en is mijn droomhuis. Ook Tino vond het direct fantastisch, al hebben we wel een compromis gesloten. Van buiten mag de woning een historische uitstraling hebben, maar van binnen moet ze moderner zijn qua comfort.”

Professionele begeleiding

Jacco Tijsen begeleidde de hypotheekaanvraag van A tot Z zonder enige spreekwoordelijke rimpeling in het water. ,,De expertise en deskundigheid van Jacco spraken ons erg aan”, aldus Tino. ,,Ik denk dat dit Verheul ook kenschetst: Er zit gewoon heel veel kennis en de medewerkers hebben een groot netwerk bij financiële instellingen, waardoor ze net wat meer bereiken.” Zijn vrouw voegt daar nog wat aan toe: ,,Ze zijn ook goed bereikbaar. We konden Jacco bij vragen ook buiten kantooruren bereiken.” Veel vragen hadden ze echter niet. ,,We vertrouwden Verheul volledig en terecht, zo is gebleken. De vragen die bij ons speelden hadden vooral betrekking op de hypotheekspelregels in het algemeen. Bijvoorbeeld waarom je een boete krijgt als niet binnen twee maanden na afsluiting van de hypotheek het geld naar de verkopende partij is overgemaakt.”

Inmiddels geniet het gezin volop van de nieuwe woonomgeving. ,,Het is ook een vrij nieuw huis, het is pas tien jaar oud”, vertelt Kim. ,,Ook dat was een belangrijke voorwaarde bij de aankoop van een nieuwe woning. Wij hoeven daardoor niet veel te klussen, want daar willen we onze vrije tijd niet aan besteden. Tino’s bedrijf wordt steeds groter. Druktemaker Media is een full service reclamebureau en is partner in cross mediale uitingen, fotografie en film. Ikzelf heb onder meer een historie als beleidsadviseur en projectleider bij verschillende gemeenten, maar ben sinds oktober directeur van EPAHS.

Wij staan voor het in vorm brengen van organisaties waarbij de mens centraal staat. Dit doen wij aan de hand van het MIOO concept. Wij kijken integraal naar de onderdelen Mens, Informatiemanagement, Organisatie en Opleiding. Veel andere organisaties richten zich momenteel op één vakgebied maar wij kijken naar alle vier. Alleen zo optimaliseer je je bedrijf en maak je je klaar voor de toekomst.

Kortom, wij willen voorloper zijn in de markt en meer bieden dan de concurrentie. Dat stapje extra zetten zag ik bij Verheul ook heel duidelijk terug.”

Gerelateerde berichten