‘Verheul is tot het uiterste gegaan om het beste voor ons eruit te halen’

,,Je wordt bij Verheul beter bediend dan in een supermarkt.” En: ,,Ik ben in totaal vier keer verhuisd. De eerste keer kende ik Verheul nog niet, maar het bedrijf werd mij aanbevolen. Terecht zo bleek, want ik heb niet voor niets bij de laatste drie verhuizingen gebruikt gemaakt van de diensten van Verheul. Wat mij en mijn vrouw Nika opviel is dat ze én met de tijd meegaan én zich steeds verder weten te verbeteren. En dat terwijl de dienstverlening altijd al heel goed was.” De conclusie: ,,Wij bevelen Verheul bij familie, vrienden en kennissen aan.”

Aan het woord is Johannes Agaart, 42 jaar en sinds kort met zijn vrouw en dochter van veertien en zoon van twaalf woonachtig in een vrijstaand huis in het landelijke gebied tussen Breezand en Anna Paulowna. ,,Een droomplek”, zo omschrijft de in de bouw werkzame Agaart. ,,Een groot woonoppervlak, twee garages, een grote tuin en een huis dat in prima staat is. We hoeven alleen de bovenverdieping aan te passen, want daar willen we de slaapkamers voor de kinderen hebben.” Om met gevoel voor understatement daaraan toe te voegen: ,,Werken aan woningen doe ik tenslotte al genoeg. We wilden graag naar een woning die ‘af’ was.”

Hoe raar het in eerste instantie ook klinkt: de uitspraak van Agaart is er één van nederigheid en dankbaarheid. Van iemand die weet hoe gelukkig hij zich mag prijzen dat hij zo’n woning heeft mogen kopen. Een stuk besef dat tevens een leermoment was. In eerste instantie wees het echtpaar het huis namelijk van de hand. ,,Te oud oordeelden we”, aldus Agaart. ,,Eenmaal thuis deden we een vergelijkingsonderzoek. Toen kwamen we erachter dat we iets stoms hadden gedaan. Vergelijkbare woningen waren namelijk niet te vinden.”

Meerwaarde

Hypotheekadviseur Michelle Feenstra van Verheul bewees op dat moment opnieuw haar meerwaarde. ,,Ze had ons vanaf de eerste kennismaking overtuigd. De klantvriendelijkheid, maar vooral haar doorgrondingsvermogen sprak ons zeer aan. Ze zocht alles tot op de bodem uit. Onze historie, de mogelijkheden die we hadden met de restwaarde van onze reeds verkochte twee-onder-een-kap-woning. En snel hè? Vanaf het eerste moment dat we contact zochten volgden de telefoontjes elkaar in rap tempo op. Geloof mij, het is een heel prettig en bijna veilig gevoel als je weet dat een bedrijf hard voor je loopt bij het nemen van zo’n grote financiële beslissing.” Om na een moment van stilte te vervolgen: ,,Maar dát is ook de reden dat we voor Verheul gekozen hebben. Zie het als een belegging: Je kiest altijd voor de veiligste weg met de minste risico. Bij het kopen van een huis kies je ook voor de beste financieel adviseur, want die biedt de meeste veiligheid.”

Terug naar het moment dat Feenstra opnieuw haar meerwaarde bewees. De Agaarts hadden binnen vier dagen hun woning in Breezand verkocht hetgeen ook een absolute voorwaarde was voor Johannes Agaart om de verhuizing door te zetten: ,,Ik hou van kleine stapjes vooruit, nogmaals om het risico te beperken.” De wensen die ze hadden bleken echter niet makkelijk verenigbaar met hun ideale plaatje. ,,Michelle heeft alles bewerkstelligd om onze wensen binnen dit betaalbare en financiële zijde in te passen. Dat was voor de aankoop van ons droomhuis, ook het geval.”

Het zat de Agaarts vervolgens ook mee. ”Na wikken en wegen besloten ze alsnog de woning te willen. Deze bleek al onder voorbehoud verkocht te zijn. Viel dat even tegen. Echter omdat eerste koper zijn eigen woning nog niet verkocht had, en het risico niet wilde lopen dat ze met dubbele lasten zouden komen te zitten. Hebben zij besloten om niet met de koop door te gaan. Hierdoor werd de droom van Agaart toch nog werkelijkheid en mochten zij de woning kopen.”

Wens vervuld

Daarmee kwam ook een andere wens uit: in de buurt van Breezand blijven. ,,Onze kinderen zijn gelukkig hier, wij hebben er ook veel waardevolle sociale contacten opgebouwd.” De Agaarts hebben kortom hun rust gevonden na enkele ‘omzwervingen’: ,,Wij zijn afkomstig uit Den Helder, hebben daarna in Heerhugowaard gewoond en vandaar zijn we naar Breezand gegaan, omdat ik dichter bij mijn moeder wilde zijn die aandacht en verzorging nodig heeft.”

Die twee woorden, aandacht en verzorging (waarbij je de laatste term uiteraard in een abstracte betekenis moet nemen) zijn ook van toepassing op Verheul. ,,Ze waren altijd al goed, maar ze weten steeds beter maatwerk te leveren. Ze gaan kortom mee met de tijd. Elk van de drie personen met wie we in de loop der jaren zaken hebben gedaan heeft indruk op ons gemaakt. Daarmee is denk ik alles wel gezegd.”

Gerelateerde berichten