‘Verheul heeft een goede service en een concurrerende prijs’

Verheul staat voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en een hoogwaardige persoonlijke service. De vraag is dan of klanten dat ook zo ervaren. In dat verband zegt onderstaande brief, die een klant stuurde ons stuurde, erg veel:

Beste collega van Verheul,

Zelfs trouwe klanten gaan onherroepelijk voor de bijl door het reclamegeweld van de zorgverzekeraars dat net als vuurwerk bij de jaarwisseling hoort (de mogelijkheden om al die publiciteit aan het banden te leggen door een vorm van een gebiedsverbod of een centrale viering van de zorgverzekeraarswisseling zijn nou eenmaal beperkt). Toch wordt er via de Ster van Hilversum een zaadje geplant dat kiemt: ik ben niet ontevreden over mijn lopende zorgverzekering, maar de verwachting is gewekt dat het goedkoper moet kunnen. Je kijkt eens bij de verzekeringsmaatschappij die het hardste schreeuwt en niet met echte mensen werkt, maar met smileys. ‘Dat is snel verdiend’ denk je bij het zien van de maandpremie op de website. Maar dan kijk je op een andere site even naar de ervaringen van klanten en word je bevangen door een ongezonde schrik: Veel discussie over wat wel en niet onder de dekking valt…Het communiceren via Whatsapp… Ze doen er kortom alles aan om onbereikbaar te zijn! En als je contact legt tref je servicemedewerkers die je bijdehand te woord staan en elkaar tegenspreken… Wat kunnen de opvattingen over dienstverlening toch verschillen.
Zo’n ervaring brengt je natuurlijk wel op het idee om de vraag ‘kan het goedkoper?’ voor te leggen aan je verzekeringsadviseur. Het voor de hand liggende antwoord was natuurlijk ‘ja’, maar met de wedervraag ‘wat zou u daarvoor eventueel willen inleveren van uw bestaande pakket?’ Ja, soms moeten adviseurs bij jullie de confrontatie uitlokken om iets duidelijk te maken. Het bleek nuttig om alles wat we hadden verzekerd eens kritisch door te nemen en te beoordelen op kosten en baten.
De reclame heeft toch zijn nut gehad, want de premie kon iets omlaag. Uit een verkenning van het aanbod op de markt bleek het ook nog een concurrerende prijs te zijn. Aan de oproep om over te stappen, hebben we geen gehoor hoeven te geven. Zonde van al die reclame-inspanningen die dat willen bewerkstelligen.

 

Gerelateerde berichten