Stoer besluit zette Bea Berghuis en Verheul in de spotlights

Er waren genoeg mensen die haar aanspraken met ‘Bea, wat doe je nu?’. Maar Bea liet zich er niet door afleiden. De knusse sfeer van de bungalow aan de Ir. Krijnstraat in Wieringerwerf betekende voor haar liefde op het eerste gezicht. Ze besloot dan ook haar twee-onder-een-kap-woning aan de Ploeg in Wieringerwerf ervoor in te ruilen. “Alle lof gaat uit naar Hans Bos die mij al ruim twintig jaar begeleidt bij de aan- en verkoop van een woning en naar Michelle Feenstra die mijn hypotheek tot in de puntjes heeft geregeld.”

Zo lang, bijna een kwart eeuw, gaat de band van Bea met Verheul terug. Het begon met de koop van de vrijstaande woning aan de Sicco Mansholtstraat. Daarna verhuisde ze naar De Ploeg. Daar woonde ze zestien jaar met veel plezier in een woning die af was. “Een mooi huis, een prachtige aangelegde tuin en uitzicht over de velden. Een prachthuis! Ik heb er fijn gewoond. Op zoek was ik dan ook niet. Ik liep er tegenaan! Mijn oog viel op de bungalow aan de Ir. Krijnstraat. Het knusse van de uit 1963 gedateerde vrijstaande woning, de grote tuin en de gezelligheid rondom het perceel spraken mij direct aan. Twee weken geleden ben ik verhuisd. Op dit moment leef ik zonder keuken en heb ik zelfs geen plafond. Het is kamperen in mijn eigen huis maar ik loop er elke dag te fluiten van geluk”.

Goede luisteraar
Ook Hans Bos was volgens haar verbaasd over de beslissing die ze nam. “Hij had al snel door dat ik echt geïnteresseerd was in de bungalow. Hans denkt mee, luistert goed, geeft zijn mening maar gaat mee in de wensen van de koper. Hij is nauwkeurig en duidelijk in de communicatie. Twee keer heb ik een woning verkocht en drie keer aangekocht. Elke keer heb ik mij door Hans laten begeleiden. Hij is een uitstekende onderhandelaar. Het goede gevoel dat ik nog steeds bij Verheul heb is een belangrijke reden geweest om ruim twintig jaar geleden, toen mijn toenmalige verzekeraar ermee ging stoppen, bijna mijn hele verzekeringspakket bij Verheul onder te brengen.”

Eerlijk
Alleen de uitvaartverzekering van Bea zit niet bij Verheul. “Maar zelfs dat is in overleg gebeurd. Verheul zei dat zij deze polis niet goedkoper konden aanbieden en dat ik het beste bij mijn huidige partij kon blijven. Zo’n advies waardeer ik erg, de eerlijkheid naar de klant!”

Bea is erg te spreken over de bereikbaarheid van Verheul, de bedrijfscultuur en de adviezen die ze krijgt. Met een lach: “Ik kan Hans of Michelle vrijwel altijd bereiken. Waren ze in gesprek, belden ze mij een korte tijd later terug. Dat noem ik service. En het ging lang niet altijd over zaken. Michelle en ik hebben ook over hele andere dingen gekletst. Dat gemoedelijke, dat spreekt mij erg aan.”

Altijd kwaliteit, altijd geduldig
Maar het is en blijft toch vooral de kwaliteit die geleverd wordt die haar bindt met het bedrijf. ,,Michelle heeft bij het regelen van de hypotheek niet alleen gekeken naar het nu, ze heeft ook nadrukkelijk gekeken naar de toekomst. Voor mij is belangrijk dat ik niet tot mijn 67e door hoef te werken. Michelle heeft tot achter de komma berekend welke financiering ik nodig had om, indien wenselijk, eerder met pensioen te kunnen gaan. Daarbij heeft ze ook meegenomen in hoeverre de woning op mijn 65e afbetaald zou moeten zijn. Het regelen van de financiering is allemaal niet zo eenvoudig, het is taaie stof. Michelle heeft mij hier grandioos in begeleid. Ze is geduldig en neemt alle tijd om je vragen te beantwoorden.

“Als dank voor dit interview kreeg ik een mooi boeket van Verheul. Die heb ik ook gehad, maar ik had ook een boeket voor Michelle meegenomen. Zo stonden we lachend op de foto, niet met het boeket dat ik zou ontvangen maar met het boeket dat ik voor Michelle had meegenomen. Die verdient ze dubbel en dwars.”

 

Gerelateerde berichten