Persoonlijk contact

De klant wordt steeds meer een dossiernummer. Iemand zonder gezicht die recht heeft op een reactie binnen vijf werkdagen en niet de koning is die hij of zij behoort te zijn. Klanten moeten tegenwoordig uithoudingsvermogen hebben voor de lange weg via callcenters en internetportals.

Het verbaast mij niet dat het aantal persoonlijke contacten tussen klanten en financieel adviseurs in 2012 met vijftien procent is toegenomen. Grote organisaties kunnen hun klantcontacten alleen maar geautomatiseerd afwikkelen. Kleinere advieskantoren kunnen wel meer werk maken van persoonlijke aandacht, maar is dat écht nodig?

Persoonlijk contact is een misleidend begrip. Een adviseur die zo maar even langs komt, is persoonlijk bezig maar gaat vaak de deur uit met het stempel van ‘verkooppraatjesmaker’. Wij hechten in onze praktijk veel waarde aan een pro-actieve benadering. Dat wil zeggen: wij signaleren ontwikkelingen waarmee klanten hun voordeel kunnen doen en selecteren de klanten voor wie dat geldt. Wij geven klanten aandacht, maar alleen als we een zinvolle inhoud te bieden hebben. Zo laten we klanten ervaren, waarmee een adviseur echt persoonlijk kan helpen.

Ons doen en laten wordt bepaald door het moment van de waarheid. Dat breekt aan als de klant een beroep doet op een verzekering, bijvoorbeeld bij een schade of ongeval. Dan test hij de waarde van onze adviezen en geadviseerde verzekeringen. Daarom zijn wij een service-organisatie die 24×7 klaar staat om schades en vragen af te wikkelen.

André Vendrig
Algemeen directeur

André Vendrig is algemeen directeur van Verheul Financieel advies, verzekeringen en makelaardij. 

Gerelateerde berichten